Lekker op Indiase tijd - Reisverslag uit New Delhi, India van Laura Berg - WaarBenJij.nu Lekker op Indiase tijd - Reisverslag uit New Delhi, India van Laura Berg - WaarBenJij.nu

Lekker op Indiase tijd

Door: lauravandenberg89

Blijf op de hoogte en volg Laura

21 Oktober 2010 | India, New Delhi

14-10-2010
Omdat we vandaag wederom niet aan ons onderzoek konden zijn we maar naar Spencers plaza gegaan. We hebben al meerdere malen gehoord dat dit echt leuk is voor westerse mensen. Nou ik moet toegeven dat was het inderdaad. Ze hadden winkels met bekende merken, okay maar drie, voor betaalbare prijzen en wel gewoon leuk. Lekker gepast maar niet gekocht omdat ik het toch pas over drie maanden aan kan. Daar wacht ik nog even mee. Het voelde wel lekker wersters om daar te zijn, ook even een lekker broodje gegeten met gemolten kaas en ei. Op het moment dat we een voet buiten de deur van het complex zette was het wel weer meteen op en top India en vlogen de riskja’s je om de oren. Vandaag zijn er twee jongens teruggekomen die waren weggelopen toen wij hier ongeveer drie weken waren. Dat is echt heel leuk! Ze waren door de politie opgepakt en opgesloten in een soort gesloten jeugd inrichting. Normaal worden ze dan niet teruggegeven aan het tehuis waar ze vandaan omen omdat ze vinden dat je het niet goed hebt gedaan omdat de jongens zijn weggelopen. Deze jongens wilde heel graag terug, dus is de staf erachteraan gegaan en is het ze gelukt!

15-10-2010
De eerste keer dat we twee fietsen gemaakt hebben. Lekker naar de markt! Tja maar waar is de fietssleutel?. Hoe krijgen we het voor elkaar… de fietssleutel is kwijt. Het bijzondere is nog wel dat we allebei echt een zwart gat hadden als we aan de sleutel dachten. We wisten ook niet wie hem kwijt moet zijn geraakt dus er viel niemand iets te verwijten, dat is dan weer het voordeel;). Uiteindelijk weer samen op een fiets gegaan. Op de markt verkopen ze een soort van geschilderde pompoenen het lijkt wel Halloween. Morgen en overmorgen is er een hindoe feest waar iedereen aan meedoet. Je dankt dan voor alles wat je gekregen hebt en iedereen in sociale en overheidsinstellingen is dan weer vrij. Zo kan ik een zesdaagse werkweek ook volhouden als ik om de week toch wel weer vrij ben omdat er weer een feestdag is. Wij houden morgen disco en talentenavond met de jongens. Ik heb er echt zin in!

15-10-2010
Vanmorgen wilden we nog even sporten met de jongens maar die waren nog druk aan het schoonmaken. Op een feestdag als vandaag hoort dat er blijkbaar bij. Dat is niet zo erg want wij moeten nog wat boodschappen doen dus hop op de fiets en gaan. De sleutel is gister gevonden op het kantoor van de staf. We fietsten langs de sportschool en hebben even een kijkje genomen. Het is klein, mooi en heel goedkoop natuurlijk. Dinsdag gaan we ons inschrijven. Het is wel leuk om lekker zelf te kunnen sporten. Dan kan je er gewoon even tussenuit als je daar zin in hebt. Nog wat papier gekocht voor de disco om de lampen te versieren anders krijg je natuurlijk nooit een gezellige sfeer met TL verlichting. Na de boodschappen nog even onze eigen act geoefend. Echt super grappig want we doen allemaal rare acts en gaan dansen en zingen. Tijdens het oefenen ging de bel en werden de auto’s en fietsen met een brandende kokosnoot een soort van gezegend. Eerst waren ze al bespat met zanderige verf. De jongens wilde dat ook graag bij onze kamer doen dus er zit verf op de koelkast , de bedden, de deuren en de waaier. Daarna werd er een pompoen op straat kapot gegooid als een soort traditie. Er zit dan een paar roepie in en die moet je eruit zoeken. Ik deed natuurlijk vrolijk mee, ben je Nederlander of niet;) Natuurlijk heb ik niets gevonden.
De disco optuigen was nog wel even wat werk maar het was het waard. We begonnen met onze act, maar helaas bleef de muziek aan het eind steken dus hebben we hem niet af kunnen maken. Maar het begin was er! Het was echt heel leuk om te zien wat de jongens met de talentenshow Denen. Gingen ze alleen zingen, de tekst uit een boekje lezend en super vals. Dat zie ik Nederlandse jongens van die leeftijd echt niet doen. Super grappig. Tussendoor dansen, eten en drinken natuurlijk. Ze dansen echt heel leuk dus we hebben er weer een paar dansmoves bij. Iedereen heeft het naar zijn zin gehad dus het was echt een geslaagde avond!
16-10-2010
Zondag! Nou zo voelde het vanmorgen ook wel toen we wakker gezongen werden om 6u! Het leek wel of ze met de ganze kerk om mijn bed heen stonden te zingen. Het voelde niet als een mooi gospelkoor die je langzaam wakker zong, nee val, vals het is gewoon niet te beschrijven. Maar aangezien wij ook naar de kerk wilde waren we mooi op tijd wakker. Het had gister geregend dus er lag een grote plas op de weg. Een riskja driver roepen en ik dacht natuurlijk: Gast we willen niet met je mee. Wilde hij ons allen even over de plas heen rijden: Relaxt! Echt schattig want hij vroeg geen eens geld;). Uiteindelijk de kerk gevonden bleek het de verkeerde. De vrouw waaraan we het vroegen zei dat ze toch langs die kerk kwam op weg naar huis dus ze wilde ons wel even afzetten. Nou graag! De dag begon dus goed! Ik de kerkdienst deden een stel jongeren belijdenis en ik moet toegeven dat het echt wel saai was. Ik zat bijna, okay, ik zat een beetje te dommelen. Het voordeel van zo vroeg opstaan is wel dat je de hele dag nog voor je hebt dus zijn we daarna lekker naar Eliot Beach gegaan. Kwam er op het strand een jongen van ongeveer 20 voorbijlopen ging die allemaal kunstjes doen. Op zijn hoofd staan, een koprol doen, nou ik had het niet meer van het lachen. Hij was helemaal blij dat wij voor hem klapten, haha. Helaas vliegt ook de zondag voorbij.

21-10-2010
We zijn ondertussen gewoon met het onderzoek verder gegaan. We hebben de interviews gemaakt en gaan vandaag een proefinterview doen. We hebben het interview met de stagiaire doorgesproken die het gaat vertalen en alles was duidelijk dus dat was mooi. Na een paar vragen bleek de jongens wel in de onderzoeksgroep te zitten en waren we dus met een bruikbaar interview bezig. Ik heb dus getypt voor mijn leven;) Het was echt een interessant en goed interview en het duurde ruim 1,5 uur. Na die lange zit hadden we wel zin in een lekker lunch, aten we karnemelkrijst. Zo noem ik het omdat het daar naar smaakt en heel vies is. We hebben heel iets gegeten en zijn toen lekker samen gaan lunchen. Morgen kunnen we waarschijnlijk nog een proefinterview doen voor de stafleden. We zitten er nu echt lekker in.

Vanmorgen trouwens echt gelachen. Het was namelijk zo: Vannacht werd ik wakker van Vera die ergens mee aan het wapperen was. Ik vroeg nog wat ze aan het doen was maar ze mompelde dus ik dacht ze praat waarschijnlijk in haar slaap en ben weer verder gaan slapen. Vanmorgen bleek ze een boekje dat naast haar kussen lag in tweeën te hebben gescheurd in haar slaap. Ze was vannacht dus aan het wapperen met een deel van de kaft. Geen wonder dat ik wakker word als iemand een boek in tweeën scheurt:D

Foto’s?
Dit keer wel!
http://picasaweb.google.com/105716277370717909731/Maand2#

  • 21 Oktober 2010 - 20:42

    Yke:

    Hoi Laura.
    Ook weer een mooi en duidelijk verhaal, toch lekker om 2 verhalen te lezen.
    je geniet ook vol op. leuk, en Vera ,,laat die maar dromen hoor ook kan ze je hele verhalen vertellen. dus niet schrikken.
    doei tot gauw,

  • 21 Oktober 2010 - 21:00

    Alieke:

    Hmmm, dus je wilt zeggen dat je werkelijk HELEMAAL NIETS hebt gekocht in het walhalla voor westerse toeristen?? Blijf je wel een beetje jezelf daar?! ;) Love you, kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Laura

Hallo allemaal, Eind augustus ga ik naar India waar ik 5 maanden hoop te wonen. Vanuit dit dagboek kan ik jullie toch nog een beetje op de hoogte houden van mijn bezigheden zodat we niet te erg uit elkaar groeien;) Laat gerust ook weten wat jouw bezighoud hoor! Dikke kuzz laura

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 17911

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: