Nog even en dan.... Vakantie!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Laura Berg - WaarBenJij.nu Nog even en dan.... Vakantie!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Laura Berg - WaarBenJij.nu

Nog even en dan.... Vakantie!!

Door: lauravandenberg89

Blijf op de hoogte en volg Laura

29 Oktober 2010 | India, New Delhi

22-10-2010
Even wat langer geslapen vanmorgen en daarna het interview uitgewerkt. Voor het eten nog even naar de Gym:) Ik heb vandaag eigenlijk nul motivatie om aan het onderzoek te werken. Gelukkig was de lunch lekker en hebben we daarna lekker uit kunnen buiken met de jongens. Vanmiddag het proef interview van de staf gedaan. Hier moeten we duidelijk wat in aanpassen maar het ging goed. We hebben eindelijk onze kleren van de kleermaker gekregen. Ik mis wel een jurk maar daar zou ze achteraan bellen. Ben benieuwd of ik die nog krijg. Vanavond met de jongens Happy feet gekeken en die viel bij ze in de smaak, okay bij mij ook. Morgen willen we een paar nieuwe films kopen dan hebben we wat meer keus.

28-10-2010
Vanmorgen eerst op de fiets naar de Big Bazaar. We moesten boodschappen hebben en die winkel heeft alles wat een goed ontbijt nodig heeft. Natuurlijk ging het verkeer door elkaar en moet je brutaal zijn wil je vooruitkomen. Dat is niet echt een probleem voor mij al heb je daarnaast ook te maken met het recht van de sterkste. Dan sta je als fietser dus bijna onderaan de ladder. Plotseling moet ik afremmen voor een wegpiraat in een riskja, voel ik dat er iemand achterop me rijd. Chagrijnig kijk ik om, om te zien wie er niet uitkijkt. Prompt kijk ik in het lachende gezicht van Vera. Weer een buitenlander hoor die niet oplet;). Vervolgens passeer ik een koe en wagen maar die zag me niet in zijn spiegels(heeft die ook niet) Dus ging hij naar links waardoor ik bijna een koeienkont in mijn gezicht kreeg. Na hoho geroepen te hebben kon ik daar nog net van ontsnappen. Blij dat ik dit overleefd had lette ik heel even niet op en ja hoor….remmen!….. kloenk… zachtjes reed ik tegen de achterkant van een scooter aan. Daarom hebben ze dus allemaal beveiligingsrekjesom hun lampen en eigenlijk om hun hele scooter heen gebouwd. De beste man merkte het niet eens dus dat scheelde me weer een boze, kijk toch eens uit, blik. Om een lang verhaal kort te maken, uiteindelijk zijn we veilig met boodschappen en al weer thuisgekomen.

S’avonds gingen we lekker koffie drinken in de buurt. Nu de jongens langer huiswerk moeten maken hebben wij langer vrije tijd. Sta ik lekker brood te kopen hoor ik me toch een waterval achter me. Nier weer een wildplasser he? Jawel hoor en wat voor een, een grote zwarte koe stond gewoon lekker achter me ‘in de rij’ te plassen. Haha bizar gezicht.

29-10-2010
Vandaag opnieuw de opzet aangepast en het interview uitgewerkt. Ondertussen aan het aftellen tot de vakantie. Vandaag is de laatste dag dat we aan school werken. Het is wel leuk geweest voor de aankomende 2,5 week. Tussendoor nog even een sponsormaaltijd gegeten. Echt lekker deze keer. Ja je wordt kieskeurig en verwent als je regelmatig sponsormaaltijden krijgt. Ben echt toe aan vakantie! Lekker even er helemaal tussenuit. Lekker niets doen, even geen kinderen om je heen. Het zijn lieve jongens maar ze na twee maanden even een week niet zien is niet heel erg:) Maandagavond komen onze moeders al dus de tijd gaat snel. Vind het ook heel leuk om alles hier te kunnen zien. Al hadden Vera en ik het erover dat we het de eerste dagen hier allemaal zo bizar vonden. Nu vinden we het eigenlijk al wel normaal. Kijken wat onze moeders er van vinden.

Maandagavond halen we ze op van het vliegveld en dinsdag blijven we op het project om alles te laten zien. Woensdag nemen we de trein naar Bangelore waar we 6 uur later aan zullen komen. Zie het als naar Groningen en weer terug. Vrijdag vliegen we naar Goa waar we een week lang lekker gaan relaxen. Het laatste weekend slapen we weer op het project. Dan gaan we misschien wat meer van Chennai bekijken. Dat ligt een beetje aan waar we zin in hebben. Kortom het wordt een lekkere vakantie en ik heb er zin in. Ik laat me laptop thuis dus tot over twee weken! Dan hoop ik toch echt meer te kunnen schrijven.

  • 30 Oktober 2010 - 09:45

    Yke:

    he laura here y come.ik heb er ook zin. lijkt me leuk om daar te fietsen, vooral spannend.Vera kan dan wel achterop. tot maandagavond,,laaat oei.

  • 30 Oktober 2010 - 10:08

    Ard:

    Leuk detail zo'n plassende koe.. maar vind het toch niet zo aardig om een staflid zo te bestempelen ;)

    have fun komende weken!!

  • 11 November 2010 - 13:42

    René:

    Hey Laura,

    Ik heb op de knop Waarbenjijnu.nu gedrukt en heb met veel plezier je verslagen gelezen en foto'z zitten kijken.
    Errrugg leuk allemaal. Zo te zien/lezen is het één grote vakantie. Geniet er nog even van, want het is voorbij voor je het weet. Het stormt hier op dit moment flink met de nodige regenbuien erbij. Echt guur weer. Als ik dan die heerlijke strandfoto's zie....
    Het roept wel allemaal herinneringen op aan irianjaya. De levenswijze,vruchten, zon en strand, het verkeer.
    Wat zijn die jongens trouwens vrolijk op al die foto's en wat doen jullie leuke spelletjes.
    Nou, groetjes, ook aan Vera en succes daar.

    René en Roelie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

Laura

Hallo allemaal, Eind augustus ga ik naar India waar ik 5 maanden hoop te wonen. Vanuit dit dagboek kan ik jullie toch nog een beetje op de hoogte houden van mijn bezigheden zodat we niet te erg uit elkaar groeien;) Laat gerust ook weten wat jouw bezighoud hoor! Dikke kuzz laura

Actief sinds 10 Aug. 2010
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 17912

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2010 - 20 Januari 2011

Mijn eerste reis

Landen bezocht: